سرویسهای آنلاین مشاورهی خریدوفروش و رهن و اجارهی ملک در سالهای اخیر بهوفور در میان استارتاپهای ایرانی دیده شدهاند. بسیاری از سرویسها به ارتباط مستقیم مشتریان با صاحبان املاک میپردازند و برخی دیگر پل ارتباطی میان مشتری با آژانسهای مشاورهی املاک هستند. آیهوم از فعالان قدیمی این بازار محسوب میشود و در دستهی دوم قرار میگیرد.
آیهوم، محصول شرکت ملکنمای ایرانیان، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ شروع کرد و از همان ابتدا، ارائهی آگهیهای باکیفیت و قیمت کارشناسی ملک را در دستورکار خود قرار داد. این استارتاپ در همکاری با مشاوران املاک، آگهیهای آژانسها را طبق استانداردهای کیفیِ مشخص وارد سرویس میکند و مشتریان بدون تماس با مالک اصلی با مشاور مرتبط میشوند. چنین رویکردی بسیاری از مشکلات قیمتدهی املاک را حل میکند و آسیبی هم به رونق کسبوکار آژانسهای املاک و کارشناسان این حوزه نمیزند.
ارتباط مستقیم با مشاوران املاک این امکان را به تیم آیهوم میدهد تا قیمتها را بهصورت کارشناسیشده و زیرنظر اتحادیه به مشتریان ارائه کند. بهعلاوه، کیفیت آگهیها نیز بیشتر کنترل و از ارائهی قیمتهای سلیقهای و ایجاد اختلال در بازار پیشگیری میشود. درحالحاضر، آیهوم متمرکز بر شهر تهران فعالیت میکند؛ اما شهرهای بزرگ دیگر همچون مشهد، کرج، کیش و شهرهای شمال کشور نیز بهمرور به سرویس اضافه خواهند شد.
آیهوم تمرکز ویژهای روی کیفیت آگهیهای املاک دارد و آگهیها را براساس همین کیفیت رتبهبندی میکند. درواقع، آنها تلاش میکنند با ارائهی بیشترین جزئیات از املاک، تا حد ممکن مشتری را در مراحل انتخاب ملک از مراجعهی حضوری بینیاز کنند. چنین روندی موجب کاهش اتلاف وقت و هزینهی مشاوران املاک هم میشود. آیهوم برای ارائهی بهتر آگهیهای فروش، بستههای ویژهای به مشاوران املاک هم ارائه میکند که از خدمات آنها میتوان به کارشناسی اختصاصی و تصویربرداری و تور مجازی اشاره کرد.
پنل درآمدی آیهوم بهصورت قرارداد و ارائهی بسته به مشاوران املاک تعریف میشود. درحالحاضر، از میان آگهیهای موجود شهر تهران در آیهوم، ۱۰ هزار آگهی بیشترین استانداردهای کیفی شرکت را دریافت کردهاند و تمامی مشخصات و جزئیات موردنیاز مشتری را ارائه میکنند. در برنامههای توسعهای این استارتاپ، بهروزرسانی پنل مشاوران و افزایش آگهیهای باکیفیت و احتمالا اضافهکردن هوش مصنوعی به فرایند پیشنهاد ملک دیده میشود.
.: Weblog Themes By Pichak :.